Vzdělávací centrum Legato Brno
Domů
Základní škola
Aktuality
Vzdělávací centrum Legato Brno
Dva dny před prodlouženým víkendem se naše škola rozhodla, že uspořádá celodenní výpravu za poznáním do brněnského vzdělávacího centra Legáta v Brně - Kohoutovicích. Celá akce byla naplánována už dlouho dopředu, a tak se nejprve ve středu 15. 11. vydaly objevovat skryté informace třídy sedmá a devátá, poté je ve čtvrtek 16. 11. následovala osmá a šestá třída. Většině se toto netradiční vyučování velmi líbilo.
Devátý ročník se ocitl díky programu Public relations v médiích, kde začal řešit vyhlášení výběrového řízení pro výrobní společnost nebo firmu, protože chtěl získat výhodnou pracovní zakázku. Třída se tak rozdělila na skupiny ucházející se o tento projekt. V rámci společenských pravidel byl vybírán nejvhodnější kandidát. Žáci si zde mohli nacvičit mediálních výstupy a prezentace, vyzkoušeli si na vlastní kůži práci tiskového mluvčího zastupujícího danou skupinu.
Sedmá třída se seznámila s pantheonem řeckých bohů a jeho propojením s řeckou mytologií. Skrze příběh ithackého krále Odyssea nahlédla do světa řeckých mýtů. Sledovala jeho desetileté putování při návratu domů z trojské války a dokonce i konfrontovala svá rozhodnutí s jednáním krále Odyssea. Zopakovala a ujasnila si systém řeckých bohů a jejich vztahů, připomněla si mýtus Odyssea. Program se snažil vzbudit zájem žáků o historii, ukázat Řecko jako kolébku evropské civilizace, naučit je vnímat historické souvislosti a přesahy do současnosti.
Zato žáci osmého ročníku ve čtvrtek zkoumali dílo Karla Jaromíra Erbena - Kytici, která vychází ze sběru lidové slovesnosti a je významným pilířem národního obrození. Protože má však dílo dopad i na tvorbu současnou, jak z pohledu zpracování klasického díla (př. film J. A. Brabce - Kytice), tak muzikálového pojetí divadla Semafor nebo Divadla na Provázku, i proto si žáci vyzkoušeli zpracovat vybranou tematiku některou z moderních tvůrčích forem.
A na závěr nám šestá třída v programu Pravěk nahlédla do způsobu života paleolitických sběračů – lovců. Pokusila se řešit obdobné životní situace a snažila se porozumět jejich rozhodnutím. Lekce zpracovávala nejstarší a nejdelší úsek lidských dějin, přičemž vycházela z námětů knih R. Leakyho a R. Lewina: Lidé od jezera a M. Shostakové: Nisa, dcera Kungů. Padaly zde otázky typu: Byli naši předkové stejní jako my? Lektorka nám představila nástěnné jeskynní malby a přiblížila význam rituálů. Zabývali jsme se i možností jiných kulturních počinů, např. hudby.
Už se těšíme na další spolupráci.